Ekonomi

Panama Kanalı’nı geçecek gemiye 2,4 milyon dolar ödendi

Dünyanın en yağışlı 5’inci ülkesi olan Panama, El Nino hava olgusunun etkisiyle tarihinin en kötü kuraklığını yaşıyor. Atlantik Okyanusu’nu Pasifik Okyanusu’na bağlayan Panama Kanalı’nda kuraklık nedeniyle su seviyesi düşerken, yüzlerce gemi karşılıklı geçiş için kıyı açıklarında bekliyor.

Kuraklık nedeniyle geçtiğimiz hafta sonuna kadar günlük geçiş sayısı 32 gemiyle sonlandırılırken; Panama Kanalı yetkilileri, kanaldan gemi geçişlerinin bir yıl daha durdurulacağını duyurdu. Panama Kanalı Yönetimi Direktör Yardımcısı Ilya Espino, eylül, ekim ve kasım aylarındaki yağışların kanal havzasındaki su seviyesini yükseltmemesi halinde geçiş sınırlamasının geçerli olacağını söyledi.

Bu arada gemi geçişleri de karaborsaya düştü. Panama Kanalı İdaresi geçiş için açık artırmalar düzenliyor ve küresel denizcilik şirketi Avance Gas Holding’in son raporuna göre ismi açıklanmayan bir şirket, son açık artırmada geçiş için rekor bir fiyat ödedi. Kanalda standart geçiş fiyatı 400 bin dolar. Rapora göre adı açıklanmayan bir şirket geçiş için 2,4 milyon dolar harcadı. Avance Gas CEO’su Oystein Kalleklev, ihaledeki teklif artışlarını şöyle özetledi: “Ağustos ayı başında teklifler 1 milyon dolar civarındaydı.

Daha sonra 2 milyon doları aştı. İki hafta önce bir şirket sahibi 2,4 milyon dolar ödedi.” Yılda yarım milyar tondan fazla yükün taşındığı ve küresel gemi trafiğinin yüzde 6’sının gerçekleştiği Panama Kanalı’nda en yüksek teklifleri genellikle sıvılaştırılmış petrol gazı veya sıvılaştırılmış doğal gaz taşıyan taşıyıcılar alıyor. “Sırayı atlayabilirsiniz ama bu son derece maliyetli” diyen Kalleklev, “Sayılar hızla arttı. “Normal ücreti de eklediğinizde gemilerinizin geçişi için 3 milyon dolara yakın para ödüyorsunuz” dedi.

Kanaldaki tanker trafiğinin aksaması yaklaşık 170 ülkeyi ilgilendiriyor. Su seviyelerinin azalması, armatörlerin kargo boyutlarında değişiklik yapmasına neden olurken, bu da ister istemez nakliyede fiyatların artmasına neden oldu. Artışlarla birlikte ABD ile Çin arasındaki spot taşımacılık fiyatlarının da yüzde 36’ya kadar arttığı görüldü. Geçtiğimiz yıl kanaldan 14 binin üzerinde yük taşıyan tankerler geçmişti. Bu yıl bu sayının çok altına düşeceği kesin. Yapımına 1909 yılında başlanan kanalın maliyeti dönemin para birimiyle 337 milyon dolara (bugünkü 7,3 milyar dolar) mal oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Elbasan Escort
Adnan Menderes Escort
Zeynep Kamil Escort
Anadolu Yakası Escort
Namık Kemal Escort
Şişli Escort
İncirköy Escort
Zeyrek Escort
Gürsel Escort
Akşemsettin Escort
Gümüşpınar Escort
Çiftlikköy Escort
Bahçelievler Escort
Esentepe Escort
Hobyar Escort
Akat Escort
İnönü Escort
Gültepe Escort
Ataşehir Escort
Emniyet Evleri Escort
Dumlupınar Escort
Yukarı Dudullu Escort
Hüseyinli Escort
Seymen Escort
Mehterçeşme Escort
Ferhatpaşa Escort
Küçükyalı Escort
Fatih Sultan Mehmet Escort
Fevzi Çakmak Escort
Cankurtaran Escort
Yeniköy Escort
Beykoz Escort
Kağıthane Escort
Akören Escort
Emek Escort
Kurtköy Escort
Sancaktepe Escort
İsaköy Escort
Orta Escort
Küçükbakkalköy Escort
Seymen Escort
Gültepe Escort
Orhan Gazi Escort
Mareşal Çakmak Escort