Ekonomi

Şikayet var: Konut sigortasında şikayetler şubatta yüzde 23 arttı

Kahramanmaraş’ta meydana gelen ve yüzyılın felaketi olarak anılan depremlerin etkileri devam ederken, DASK ve konut sigortası en çok tartışılan bahislerin ortasında yer aldı. Complaintvar verilerine göre konut sigortalarında şikayetler şubat ayında yüzde 23 arttı. Şikayetvar’da DASK sayfası son 30 günde 67 bin 531 kez görüntülenirken, deprem bölgesinde yaşayan vatandaşlar uzmanlık eksikliğinden ve DASK’a ulaşamamaktan şikayetçi oldu.

Kahramanmaraş’ta büyük yıkıma neden olan depremlerin ardından Türkiye yaralarını sarmaya devam ederken, vatandaşların doğal afetlere karşı evlerini veya araçlarını sigortalatma iddiaları yeniden gündeme geldi. Afet sonrası Complaintvar üzerinden DASK (Doğal Afet Sigortası Kurumu) hakkında araştırma yapmak ve bilgi almak için yapılan aramalarda artış oldu. Platformdaki DASK sayfası geçen yıl 11 bin 154 kez görüntülenirken bu sayı son 30 günde 67 bin 531’e yükseldi. DASK şikayetleri incelendiğinde yüzde 63’lük oranla “eksik veya kusurlu hizmet” ilk sırada yer alırken, vatandaşların en çok şikayet ettiği diğer konular ise işçi davranışları (yüzde 32) ve üyelik süreçleri (yüzde 26) oldu. Özellikle deprem bölgesinde yaşayan vatandaşlar uzmanlık eksikliğinden ve kuruma ulaşamamaktan şikayetçi.

Konut sigortası şikayetleri yüzde 23 arttı

Çözüm platformu Complaintvar da özel konut ve araç sigortaları hakkında bilgiler paylaştı. Yapılan açıklamada, konut sigortası şikayetleri geçen yılın şubat ayına göre yüzde 23 artarken, ilgili kategoride 37 bin 180 bireysel kullanıcı platformu ziyaret etti. Şubat ayında konut sigortasıyla ilgili 271 şikayet geldi. Araç sigortaları ile ilgili şikayet sayısı belirtilen dönemde platforma ulaşırken, 405.898 bireysel kullanıcı platformda kasko araması yaptı. Firmaların sözleşme şartlarına uymaması, özel konut sigortası ile ilgili en çok şikayet edilen konu oldu. İşçilerin davranışları ve haksız tahsilat-iade ile ilgili sorunlar da şikayet edilen diğer konulardı. Vatandaşların özel araç sigortası ile ilgili en sık şikayeti işçi davranışları olurken, dile getirilen diğer sorunlar ekspertiz raporları, yanlış ve eksik bilgi, pert, ikame araç oldu.

Complaintvar’a DASK ile ilgili gelen şikayetlerden bazıları şu şekilde sıralanıyor:

Yoğunluğu anlıyoruz ama sokakta bekleyemiyoruz.

“09.02.2023 tarihinde 125. hattan hasar tespiti için dosya oluşturdum. Eksper atanmasına rağmen 11 gündür gelen giden yok yoğunluğu anlıyoruz ama bina önünde bekleyemiyoruz. Eşyalarımızı alamıyoruz, bir an önce sonuçlanmasını istiyoruz.”

10 gündür yetkililere ulaşamıyorum.

“Yaklaşık 10 gündür 125 müşteri hizmetlerini aramama rağmen aranmadığıma üzüldüm. Depremde hasar gören daire için TC kimlik bilgileriyle dosya oluşturdum. Kimse aranmıyor. Henüz ilgilenmiyorum. Dairem oturulabilir durumda değil.”

Depozito miktarı artırılmadı

“TTK teminat artış miktarını artırmadı. 25 Kasım 2022 tarihinden itibaren tüm yapı tiplerinde 640 bin TL olarak uygulanması gerektiğini söylüyor ancak 01.01.2023 tarihinde düzenlenen poliçede fiyat eski tarife üzerinden hesaplandı. 256 bin kusur… Bu artış yeni poliçeye neden yansımadı Bir de 06.02 2023 depreminden dolayı hasar belgesi açtım çocuklar hep başka yerde İçeriye giremiyoruz müdahale edemiyoruz bizim evde 15 gün kadar oldu ekspertiz randevusu alınmadı 125’i aradığımda kimse telefona çıkmıyor sigortayı arıyoruz “DASK’ı arayın” diyorlar bazı yerlerde herkes birbirine top atıyor Ancak insanların mağduriyetini gidermek konusunda çok yavaş ve ilgisizler.Konut kredisi vermeye gelince 2 gün içinde ekspertiz atanıyor.Lütfen artık mağduriyetimizi giderin.”

Sigorta yok, acente yok

“Antep İslahiye’de yıkılan evimizin DASK’ı var ama ilgili acente yok. Müşteri hizmetlerini arıyoruz başka yere yönlendiriyor. Adana bölgesine yönlendiriyor bölge müdürlüğü almıyor. Müşteri hizmetleri nasıl acil bizi arasın yoksa dava açacağız.”

Şikayetvar’da özel konut sigortası ile ilgili şikayetlerden bazıları:

DASK sonucunu bekliyorum

“Afşin Elbistan bölgesindeki evim ağır hasar gördü. Duvarları ve her tarafı yıkıldı. Evimin konut sigortası var. Sigorta şirketini arıyorum ‘Evinizin DASK sonucu çıkmadan evrak açamayız’ diyorlar. Konut sigortamda ‘konut yardımı’ gibi birçok teminat var.”

Deprem vurdu ama vurma

“Poliçemde bilgim dışında mal ve muhteva üzerine 50 TL garanti bedeli yazılmış. Her şeyi yeni 3+1 50 TL olarak yazmak mümkün değil. 50 TL fiyat yazmak mümkün değil. yıllık primi 748 tl olan mal ve muhteviyat toplamı en az 748 tl 248 bin tl sanırım işi garantiye aldılar boşu boşuna sigorta yaptırmamışımdır ayrıca deprem teminatı 75 bin TL yazıyordu.150 m² yeni daireye yazılan teminat bedelleri gerekçesi ile açıklanamıyor.Bina ağır hasarlı.Misyonla evrakı açarken eve yaklaşmadan ‘ekspertizciyi bekleyin’ dedi.Orada bilirkişi gelene kadar binlerce artçı sarsıntı ve başka depremler oldu.binalara girişler yasaklandı.3-5 eşya sağlam kalsa biz bile girip bakamıyoruz.deprem oldu da siz yoksunuz’ Vurma. Ev dahil her şey içeride. e, gitti. Evin kalan borcu 100 binin üzerinde, borçta her şeyimizi kaybettik. Umarım yapmazsın.”

Poliçemde olmasına rağmen enkaz kaldırma ödemesi yapılmıyor.

“Özel konut sigortam var. Evim depremde hasar gördü. Depremden dolayı hasar tutanağı için kendilerine ulaştım. Sarsıntı, yangın, sel, izolasyon, enkaz kaldırma, konut değişikliği gibi birçok teminat poliçemde var. .Evimi taşımak, enkazı kaldırmak ve tamir ettirmek istiyorum.Yer değiştirme ve enkaz kaldırma için yaklaşık 27 bin TL teminat olmasına rağmen bu tapuları teminat sağlayamayacaklarını söylediler. Nedenini sorduğumda depremden dolayı ev değişikliği ve moloz kaldırmayı karşılamadıklarını söylediler ama poliçemde deprem hariç demiyor yoksa su bassaydı öderdik ödedim 6 yıldır bu günler için sana bugün ihtiyacım var ama sen benimle dalga geçmiyorsun ben sana helal değilim.”

Depremde yanımızda olmayacaksanız ne zaman olacaksınız?

“Hatay’da konut sigortalı ikametgahım için 3 defa kayıt yaptırdım. İlgili gruplarımız sizi arayacaklarını söylemelerine rağmen hala dönüş yapan olmadı. Hukuki sürecin geçmesini mi bekliyorlar bilmiyorum. toz.”

Ev, eşya zaten gitti ve sigorta şirketinin adaletsizliği ile uğraşıyoruz.

“Ben evime konut sigortası yaptırdım. Bakın DASK’tan bahsetmiyorum, bu özel konut sigortası… Malatya’da yaşıyorum ve depremden zarar gördüm. Evin duvarları çöktü. İstiyorum” Sigorta kapsamında Enkaz Kaldırma Klozu’ndan faydalanmak için.Ancak sigorta şirketi deprem hariç açıklama yapmış.Başından sonuna kadar okudum.Kesinlikle beyin sarsıntısı, konut, konut ayrımı yapılmadı. Bark, eşyalar esasen gitti ve sigorta şirketinin adaletsizliği ile uğraşıyoruz.”

Özel araç sigortaları ile ilgili olarak son dönemde Complaintvar’a ulaşan şikayetlerden bazıları şu şekilde sıralanıyor:

Bu sigortayı neden ödedik?

“15 gün önce sıfır aldığım aracı sigortalı yaptırdım. Araç sarsıntı bölgesindeydi üzerine tuğla ve pençeler düştü. Cazip hizmet vermedikleri için kendi imkanlarımız ile kaldırdık. Vermediler. ikame araç da.Aracı inceledi.Maddi ve psikolojik durumumuzu bildirdik ve bu araca binmek istemediğimizi söyledik.Ancak hiçbir şekilde yardımcı olmadılar ve geri çevirdiler.Neden parasını ödedik? Bugün bizim gibi depremzedelerin yanında olmayacaklarsa ne zaman olacaklar?”

12 gün çekici göndermediler

“Hatay İskenderun’da yaşıyorum. Aracım deprem gününden beri çalışmıyor ve bölgedeki servisler çalışmadığı için en yakın Adana servisine göndermek istedim. Her geçen gün cazip gelir diyorlar. 12 gün ama çok çektiler.Deprem bölgesinde aracımızı servise çekemiyoruz.Sigorta şirketinin gerekli merciler tarafından incelenmesini istiyorum.”

Sigorta şirketi 13000 TL müşteri hizmetlerine 1500 TL veriyor

“Hatay’da eşim ve 2 çocuğumla birlikte depreme yakalandık, evimiz kullanılamaz hale geldi. Adıma kayıtlı aracımın sigortası var. Aracım çalışmıyor ve çekici hizmetinden yararlanmak istediğimde ise sigorta hizmetine dahil, ‘OHAL beyan edildi, devlet çekicilere el koydu, bu yüzden KDV dahil size gönderemiyoruz.’ 1500 TL verebiliriz dediler. Şimdi benden çekici olarak 13.000 TL istiyorlar. servis ücreti.

beni çok incitti

“Sağlık çalışanıyım. Aracım sarsıntılı bölgeye giderken bozuldu ve sigorta firmamı aradım. Bu durumda bana ikame araç veremeyeceklerini söylediler. Yardımları için teşekkür ederim. Yazıklar olsun. Bu özel ve değerli durumda kasko şirketinin bize daha çok yardımcı olacağını düşündüm.”

Destek beklerken aldığım yanıt beni hayal kırıklığına uğrattı.

“Hatay/Antakya’da yaşıyorum depremzedeyim. Aracımı 7 yıldır kesintisiz kaskolu yaptırdım ve hiç kullanmadım. Depremden dolayı aracım hasar gördü. Telefonla zar zor ulaşabildim, arandım. dakika bekletildi.Sarsıntılı bir bölge olduğu için çekici veya ikame araç sağlayamıyorlar.Hasarlı araçla Adana’ya gitmek zorunda kalıyorlar.Tekrar arayana kadar ailemle gelmiştim. Cevap, araba sigortamın bir kaza veya arıza durumunda yedek araç verdiği idi. Depremin verdiği zararı karşılamaz. Depremde canımızı kurtardığımız için şükrediyoruz. Evimiz gitmişti, her şey gitmişti, takviye beklerken aldığım cevap hüsrandı. Seninle bir daha asla çalışmayacağım.”

-iDeal Haber Merkezi-

sefaatli-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort